Contra la privatització, l’adoctrinament i l’elitització de l’educació, no a la llei Wert
La reforma educativa proposada pel Ministre Wert i el PP
  (la LOMCE) a més de suposar un pas enrere en el sistema educatiu,  
amplia la competitivitat entre centres i alumnat, amplia els concerts,  
suposa la privatització de serveis com la contractació d’interins, acaba
  amb el model d’inmersió lingüística, suposa la introducció de la  
ideologia ultraconservadora del govern del PP i la retallada en hores  
d’assignatures bàsiques.
Centralització de l’educació
Augmenta el percentatge de continguts, les competències 
 bàsiques i els criteris d’avaluació establerts pel govern central,  
aquest fixarà el 65% (55%actualment) dels currículums escolars en els  
territoris amb llengua cooficial i el 75% (65 % actualment) en aquells  
que no la tinguin
Reducció del nombre d’assignatures, centrant l’Educació 
 obligatòria en preparar mà d’obra barata, flexible i polivalent que  
pugui adapatar-se a un mercat laboral precari i en constant rotació. Un 
 model educatiu basat en les assignatures d’Anglès, Castellà, Educació  
Física i Matemàtiques; retallant Ciències Socials, Filosofia, Música,  
Plàstica, Ciències, Tecnologia i Grec. S’elimina  Educació per a la  
Ciutadania i els Drets Humans a primària i a l’ESO, substituïda per  
Educació Cívica i Constitucional. Inclou el respecte a la vida desde la 
 prespectiva de l’Església Catòlica i elimina tot reconeixement a la  
diversitat de models familiars i d’orientació sexual.
-Avaluacions continuades
A cada final d’etapa (Primària, ESO i Batxillerat) es  
realitzarà una revàlida. En comptes d’apostar pel seguiment de l’alumne i
  enfortir les particularitats de cadascun d’ells, es proposa un sistema
  de pressió sobre l’alumne i es tracta a tots els alumnes com si  
tinguessin les mateixes necessitats i tinguessin que tenir les  
mateixes aptituds.
-Segregació classista de l’alumnat
Es crea un nou tram educatiu,  la Formació Professional 
 Bàsica que substitueix als programes de qualificació professional 
(PQPI)  i que donen lloc a la titulació de «Tècnic Professional Bàsic». A
 2n  d’ESO, els alumnes que hagin repetit dues vegades també podran 
accedir a  programes de Millora de l’Aprenentatge i el Rendiment que 
duraran dos  anys i quesubstituiran a la diversificació curricular, que 
ara comença a  3r.
S’anima a participar en aquests programes a l’alumnat  que tingui «situació socioeconòmica desfavorable», equiparant  la falta de recursos econòmics a la poca capacitat per a l’estudi.
Pel que fa a la Formació Professional, la via d’entrada 
 es podrà avançar a partir de 3r d’ESO. Els estudiants podran triar  
algunes optaties i entre dos nivells de matemàtiques. A partir de 4rt,  
els itineraris cap a la Formació Professional o el Batxillerat  
estaran dividits, entre els alumnes que es dirigeixin a realitzar la  
Formació Professional i els que optin pel Batxillerat. Itineraris que  
acabaran amb la igualtat d’oportunitats i que no reduirant  
l’abandonament ni el fracàs escolar.
Sobre el Batxillerat, l’apartat 7 que s’afegeix a  l’article 121 de la LOE diu textualment «Correspon
 a l’Administració  promoure l’especialització dels Centres Educatius 
Públics de  Batxillerat en funció de les modalitats establertes en 
aquesta llei, a  fi que aquestes Administracions puguin programar una 
oferta educativa  ajustada a les seves necessitats. » Això suposa que es  seguirant suprimint modalitats de Batxillerat en la Pública que anirant a  parar a la  concertada.
-Atac a la immersió lingüística
Relega la llengua catalana a matèria d’especialitat, és a
  dir, a quarta llengua després del castellà i dues estrangeres. 
Obligant  a l’administració a pagar l’escola privada d’aquelles famílies
 que  vulguin escolaritzar els seus fills en castellà com a llengua 
vehicular.  Això a més de reduïr el coneixement i ús de la llengua 
catalana entre  la població, podria causar una divisió de l’alumnat 
segons la llengua  que utilitzin. A més d’acabar amb el model d’inmersió
 lingüística, també  afectaria a altres territoris on es parla català, 
com les Illes Balears  o al País Valencià, on l’escolarització en català
 és de per si  insuficient.
Amb aquest atac a la immersió lingüística  la dreta  
nacionalista catalana de CiU amaga la seva política cap a l’escola  
pública, culpable de les retallades en l’eduació pública i que sempre  
que ha governat ha finançat les escoles concertades i també les de  
l’Opus Dei que inculquen el catolicisme entre els seus alumnes i  
els sagreguen per raó de sexe. No oblidem que el seu model educatiu és  
similar al del PP, això si, en català.
-Jerarquització dels centres
El Consell Escolar deixa de ser òrgan de decisió.  L’article 127 diu:: «El Consell Escolar és l’òrganconsultiu del  centre…»
 i, per tant, s’impedeix als pares i a les mares, així com  als docents i
 a l’alumnat la seva participació en les decisions del  Centre.
El Director té molt més pes, reforçant l’autonomia dels 
 centres i la funció directiva. Així, el Director podrà abandonar  
projectes educatius per tal de centrar-se en el pressupost i les  
exigències de l’administració.Directors, equiparant-los als gestors.
Article 132. «Competències del Director…n) decidir sobre
  l’admissió d’alumnes amb subjecció a l’establert en aquesta llei  
orgànica i disposicions que la desenvolupin. o) aprovar l’obtenció de  
recursoscomplementaris.»
Elecció del Director; segons els articles 133 i 135 se  
suprimeixen les decisions de Claustre i Consell Escolar i serà  
l’Administració qui nomeni a dit als Directors, ja que segons l’Article 
 135, punt 2; «La  selecció serà realitzada per
 una Comissió constituïda per  representants de l’Administració 
educativa i almenys un 30% de  representants del Centre, d’aquests 
últims el 50% serà del Claustre.»
Això  vol dir que l’Administració té fins al 70% de poder
  decisori en el nomenament del Director. Els Directors podran 
seleccionar  professorat a dit sense estar, si més no, en Borses 
d’Interins i  saltant-se criteris normatius en el cas del professorat 
funcionari.  Article 122, apartat 4; «…el director del Centre disposarà d’autonomia
  per adaptar recursos humans a les necessitats del Centre (…) a)  
Establir requisits i mèrits específics per als llocs oferts de personal 
 funcionari, així com els llocs en interinitat, en aquest cas podran  
rebutjar-se, mitjançant decisió motivada, la incorporació de personal  
procedent de les llistes centralitzades. b) Quan existeixi vacant i  
finançament adequat i suficient, proposar de forma motivada el  
nomenament de professors que, havent treballat en els projectes de  
qualitat, siguin necessaris per a la continuïtat dels mateixos.
-L’eduació mercantilista
L’augment de l’autonomia dels centres, provoca la seva  
especialització i el rendiment de comptes. Així doncs, els centres  
educatius han de sotmetre’s a les directrius del mercat, competint entre
  si i establint proves externes a nivell nacional, per oferir una  
classificació de col·legis segons els seus resultats.
L’article 122.4 diu «El projecte  educatiu de qualitat podrà
 suposar l’especialització dels  centres en els àmbits curricular, 
funcional o per tipologia d’alumnat,i  comprendre, entre altres coses, 
actuacions tendents a l’excel·lència, a  la formació docent, a la 
millora del rendiment escolar, a l’atenció de  l’alumnat…»
Així
  es podrà sagregar als alumnes en diferents centre. L’eliminació del  
punt 2 de l’article 140 permet que les avalucions externes puguin   
realitzar classificacions d’alumnes i centres en un llistat públic. Les 
 valoracions individuals dels alumnes, faran que els centres rebutgin  
l’alumnat que presenti més dificultats i pugui fer baixar la seva  
valoració en els resultats de les enquestes. 
A
  més els centres seran finançats segons els resultats obtinguts  
d’aquestes enquestes i d’altres valoracions com els  
contractes-programa que realitzi l’administació, això suposarà que  
aquesta finançarà els centres segons els resultats obtinguts d’aquests, 
 provocant la competència entre els diferents centres.
D’altre banda, es legalitza el finançament als centres  
concertats que segreguin alumnat per sexe, malgrat tenir sentències  
judicials del Tribunal Suprem en contra.


