Ahir a Fellines van aconseguir aturar les obres de la MAT


Sense cap avís previ als habitants de la casa per part de REE (Red Eléctrica de España) ni del propietari de la finca, a les 8:30h del matí operaris de REE amb un destacament dels ARRO van entrar als camps d'una casa del municipi de Fellines (Viladesens) amb la maquinària per procedir a la construcció de la base la torre num. 66 del tram de la MAT de Bescanó-Santa Llogaia.
Les habitants de la casa, en veure-ho, tement per la seva salut, van alertar de l'existència d'una persona que estava sota terra. Aquestes persones van ser retingudes dins de la casa pel plaç de dues hores sense cap motiu aparent.
Des de les autoritats, es va avisar als bombers per tal que fessin la feina de desenterrament, tasca que es va allargar fins les 20h del vespre, degut al complex sistema de resistència creat, moment en què la persona va ser deslligada i va passar una revisió mèdica per part del SEM, després de la qual va quedar en llibertat atès que en aquell moment encara no hi havia cap denúncia sobre la seva persona, ni per part del propietari ni per part de REE.
Aquesta tarda, a les 19:30h a la Pl. Del Vi de Girona es farà una roda de premsa per parlar dels fets d'ahir a Fellines (Viladesens) i donar a conèixer com han estat aquests deu anys de lluites i irregularitats que han marcat el procés.

Un exemple de desobediència civil
La persona estava envidonada dins d'un cotxe que estava enterrat 3m sota terra en el lloc exacte on es construirà la torre núm. 66 del tram de la MAT de Bescanó a Santa Llogaia. Per accedir al cotxe es feia amb un túnel que anava des de la caravana on vivia. Era un dels habitants de la casa afectada per aquesta torre que els hi passa a 17m, quan està establert que ha d'haver un marge de 100m per cada 1000Kw, és a dir,un marge de seguretat de 400m, ja que aquesta línia elèctrica transportarà 4000Kw.
Durant el dia va haver un grup de suport de veïnes afectades, i de companyes del noi, i un dispositiu de seguretat desproporcionat, uns 50 agents dels ARRO i des del migdia, desplegament de 6 furgonetes de la BRIMO.
Els moments de màxima tensió van produir-se durant el matí, primer quan alguns veïns van voler apropar-se a la zona de l'excavació, i van ser reduïts amb empentes i cops. Més tard, quan es va voler posar un tancat amb valla d'obra al voltant de les feines de desenterrament, els companys i veïns van protestar atès que el company envidonat quedava aïllat del suport, i els agents van procedir a fer una càrrega de la qual van resultar algunes persones contusionades i una noia amb un braç trencat. En aquells moments, persones del grup de resistència a la MAT van proposar negociar amb les autoritats, les quals van respondre que no hi havia lloc a la negociació.
Durant tota l'estona es patia per l'estat del noi que estava dins el cotxe soterrat per la dificultat de les tasques i el risc que corria, fet que inquietava i tenia en tensió als companys que estaven allà.
El cas de Fellines no és aïllat. A la zona de Santa Llogaia-Bescanó, s'estan produint les expropiacions forçoses dels propietaris que no han volgut els diners per acollir la MAT. El passat 13 de desembre, es van aconseguir aturar les expropiacions de Viladesens, quan es va bloquejar el pas a l'Ajuntament amb tractors i veïns/veïnes, dissuadint a REE de venir. A hores d'ara estan esperant la nova cita, que tot fa preveure, que serà a Girona i per la qual es requerirà molt de suport.
D'altra banda, a Santa Coloma de Farners-Riudarenes hi ha la plataforma NO a la MAT -Selva, ja que allà es posa una subestació d'aquesta línia des d'on aquest diumenge organitzen una caminada i el dia 26 de gener duran a terme una consulta per decidir sobre la MAT, en la qual és molt important participar. Aquestes accions s'emmarquen dons d'un calendari que es pot consultar a la blogg.
Però la línia de la MAT arriba fins les terres del Camp de Tarragona, on ja s'està articulant el moviment de NO a la MAT, per fer-li front.
Una de les múltiples irregularitats del projecte ha estat que s'han presentat de forma fragmentada per tal d'evitar una visió conjunta de l¡'impacte medi ambiental, de salut i econòmic del projecte. Projectes d'aquest abast han de ser presentats en la seva totalitat per tal de poder avaluar amb criteri la seva viabilitat i la seva necessitat. EN el cas de la MAT s'ha presentat per trams en les diferents zones del territori català, de tal manera que cada un dels trams ha d'impulsar una causa pel seu tram dificultant i encarint les possibilitats de fer-li front per la via legal, però també en un intent d'invisibilitzar l'impacte real i total que aquesta infraestructura comporta al territori.

Fotografia que mostra l'inici del túnel, per on el noi va poder entrar per encadenar-se.
Roda de premsa al lloc dels fets
Fotografia abans d'iniciar-se la càrrega per part dels mossos.
Moment on la retro comença a excavar al costat d'on esta el noi enterrat.
Arribada de la BRIMO.
Més informació:
http://www.alasbarricadas.org/noticias/node/27501

Entradas populares de este blog

[Valencia] Crónica y fotos de la concentración en apoyo a los mineros

[STSI-Madrid] Despidos encubiertos en IECISA

[Entrevista] Martín Mozé, hijo de desaparecido en la dictadura argentina