Protesta contra les jornades de 12 hores i els arrendaments de llicències en les flotes i gestories del taxi


Aquest passat dijous 11 de febrer la secció del taxi de la CNT s’ha concentrat per protestar contra les jornades de 12 hores i els arrendaments de llicències a les empreses, flotes i gestories del taxi de Barcelona, davant del departament de territori i sostenibilitat de la direcció general de transports de la generalitat de Catalunya (Av. De Josep Tarradellas, 2-6,)
La regulació del taxi és una garantia pels ciutadans i hem de defensar aquest model. No obstant, això no exclou que evolucionem  en la millora dels serveis desde la racionalització horària del treball i l´eficiència (reduir hores de treball augmentant l´ocupació). Cal  inventivar i repartir la demanda, optimitzant tots els recursos a l´abast. Reduir la jornada incideix positivament en la seguretat laboral, la seguretat viària, la mobilitat a la ciutat i la sostenibilitat mediambiental. Fa molts anys de la situació d´ilegalitat a les empreses, el que suposa un atemptat per els treballadors i alhora un frau, a raó de 12 hores per torn.
Per questió de seguretat laboral s´ha de limitar eficaçment el nombre d´hores de conducció de cada conductor assalariat, establint-se un màxim de 8 hores de treball efectiu diari (temps en disponibilitat de prestar servei). La regulació hòraria de 16 hores per els vehicles a doble torn , és l´única mesura flexible que possibilita parades técniques controlades i respecta les 40 hores de treball efectiu setmanal segons la legislació laboral vigent.
ÉS UNA VERGONYA QUE LA CIUTAT DE BARCELONA ES DECLARI EN CONTRA DEL TTIP (tractat transatlantic per al comerç i la inversió) MENTRE ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DEL TAXI SÓN OBLIGATS A TREBALLAR 12 HORES DIÀRIES
SALUT I BON VIATGE.

Entradas populares de este blog

[Valencia] Crónica y fotos de la concentración en apoyo a los mineros

[STSI-Madrid] Despidos encubiertos en IECISA

[Entrevista] Martín Mozé, hijo de desaparecido en la dictadura argentina